Friday, November 30, 2012

Album of the year according to GHM

http://gehitmusiken.com/2012/11/29/ge-hit-musiken-arslista-30-basta-albumen-fran-sverige-2012/

"Med sådär två dagar kvar till slutförandet av denna listan gav jag mig äntligen på att lyssna på detta album ifrån min mapp av Musik Till Bloggen. Jag har knappt haft tid att gå igenom den förrän nu. Och jävlar vilken överraskning. Där fanns nämligen årets mest självklara Årets Album. Det har varit ett fantastiskt år för punk. Westkust, Vånna Inget, Holograms, Bäddat För Trubbel osv. Men detta omkullvälte alla de andra och påminde mig åter igen hur ett perfekt punkalbum ska se ut. Varenda låt är ett självklart alternativ till årets låt. Det är helt sjukt jävla bra. Detta är årets svenska Japandroids-platta. Jag blir tårögd över hur bra det är. Det är fan bättre än 90% av alla skivor från den gyllene eran 1977. Egentligen måste jag till biblioteket för att plugga, men det är omöjligt att sluta lyssna på detta och dansa omkring som en idiot. Snart kan jag sjunga med från början till slut."

No comments:

Post a Comment